Wielokrotne zamówienie pozycji asortymentowej
Przykładem takiego zamówienia jest wniosek o udostępnienie danych z Pełnego zbioru BDOT oraz wybranych warstw, gdzie obszar został określony poprzez wybór jednostki terytorialnej, np. powiatu, województwa lub całego kraju.
Użytkownik wybiera kafelek BDOT. Jako pierwszy wybiera Pełny zbiór bdot, określając obszar jednostką terytorialną – powiatem.
Po dodaniu Pełnego zbioru BDOT do koszyka (Dodaj do koszyka ) użytkownik wybiera przycisk Kontynuuj wybieranie.
Aby zamówić warstwy BDOT użytkownik wybiera przycisk Wstecz i cofa się, aż do okna z wyborem pozycji asortymentowej.
Następnie wybiera warstwę lub warstwy i określa obszar również jednostką podziału terytorialnego - powiat. Określając obszar użytkownik może wybrać ten sam powiat dla wszystkich pozycji asortymentowych lub dla każdej z pozycji inny.
Po wybraniu wszystkich pozycji asortymentowych użytkownik przechodzi do koszyka. W portalu jest wyświetlany podgląd Zakresu rzeczowego wniosku.
Użytkownik określa zakres uprawnień i formę przekazania materiałów - w tym przypadku Portal PZGiK – usługa sieciowa udostępniania. Następnie użytkownik kontynuuje proces składania zamówienia.
Po złożeniu zamówienia użytkownik przechodzi do Panelu klienta do zakładki Dokumenty/sprawy i wyświetla informacje dla złożonego zamówienia. W przypadku zamówienia kilku pozycji w ramach jednej pozycji asortymentowej będzie widoczny jeden Wniosek C i klika załączników co wniosku – C1.
Po opłaceniu DOO wniosek jest obsługiwany automatycznie przez System zaradzania PZGiK, a informacja o tym że wniosek został zrealizowany widoczna jest w Paneli klienta.