Koszyk
Opcja umożliwia Użytkownikowi zarządzanie zamówieniami.
W oknie znajdują się 3 zakładki. Użytkownik kolejno określa w nich cel udostępnienia i weryfikuje zakres rzeczowy wniosku, definiuje opcje wysyłki oraz zapoznaje się z ostateczną opłatą za wybrane materiały i usługi.
W pierwszym kroku Użytkownik ma możliwość wyboru jednego z trzech zakresów uprawnień do przetwarzania materiałów zasobu:
- Dla potrzeb własnych, niezwiązanych z działalnością gospodarczą, bez prawa publikacji w sieci Internet
- Dla potrzeb związanych z działalnością gospodarczą lub w celu publikacji w sieci Internet
- Na cele i podmiotom, o których mowa w art. 40a ust. 2 pkt. 2 ustawy PGiK
W zależności od obranego zakresu, po wyborze, wyświetla się:
- informacja o wysokości współczynnika celu (CL) dla tego zakresu
- informacja o wysokości CL wraz z przyciskiem do wczytania odpowiednich dokumentów, uzasadniających korzystanie z materiałów bez opłat lub z niższa opłatą
- formatka do szczegółowego zdefiniowania zakresu uprawnień, w zależności od liczby urządzeń i maksymalnego nakładu
Następnie, Klient określa formę przekazania materiałów. Może on wybrać jedną z następujących opcji:
- Serwer FTP
- Portal PZGiK (usługa sieciowa udostępniania)
- Płyta CD/DVD – odbiór osobisty
- Płyta CD/DVD – wysyłka na adres pocztowy
- Zewnętrzny nośnik wnioskodawcy – odbiór osobisty
- Zewnętrzny nośnik wnioskodawcy – wysyłka na adres pocztowy
- Usługa, o której mowa w ust.20 załącznika do Ustawy
- Adres e-mail
- Płyta CD/DVD – odbiór osobisty wraz z wgraniem na serwer FTP
- Płyta CD/DVD – wysyłka na adres pocztowy wraz z wgraniem na serwer FTP
W zależności od wybranej formy przekazania materiałów, może zostać naliczona opłata za nośnik (dla danych powyżej 700 MB) oraz opłata za wysyłkę.
Jeśli rozmiar danych jest zbyt duży, by można było skorzystać z którejś z form przekazania materiałów, będzie ona niewidoczna na liście „Forma przekazania materiałów”.
Jeśli Klient wybrał „Usługa, o której mowa w ust.20 załącznika do Ustawy”, dodatkowo musi określić okres jej udostępniania jako: 1 miesiąc, 6 miesięcy bądź 1 rok.
Kolejno, Użytkownik Portalu może obejrzeć zdefiniowany zakres rzeczowy wniosku w tabeli. Znajdują się tutaj informacje o nazwie pozycji, liczbie jednostek rozliczeniowych w zadanych przedziałach cenowych, o nazwie jednostki rozliczeniowej, stawce podstawowej i wartości danej pozycji zamówienia.
W Portalu PZGiK w koszyku, użytkownik ma możliwość zapoznania się ze szczegółami dla złożonego zamówienia na dane. Dla każdej pozycji asortymentowej wyświetlane są informacje szczegółowe, których zakres został dostosowany jest do specyfiki danych oraz sposobu ich udostępniania.
Aby wyświetlić informacje szczegółowe, użytkownik wskazuje pozycję asortymentową na liście. Dla wskazanej pozycji aktywuje się przycisk Szczegóły.
Po wybraniu przycisku w Portalu wyświetlają się szczegółowe informacje na temat znajdującej się w koszyku pozycji asortymentowej.
W Szczegółach są informacje dot. danych technicznych, współczynników (współczynnik SU zmienia się w zależności od sposobu udostępniania , np. Portal PZGiK – usługa sieciowa – 0,8) , szacowanego rozmiaru oraz danych identyfikujących obszar – zależności od sposobu w jaki obszar został określony.
Aby ukryć szczegóły, należy ponownie wskazać pozycję asortymentową. Wyświetli się przycisk Szczegóły, ponowne jego wybranie powoduje ukrycie informacji szczegółowej.
Pod tabelą z zakresem rezczowym wniosku znajduje się przycisk „Zasady naliczania opłat”, który rozwija tekst Załącznika do ustawy z dnia 5 czerwca 2014r. Prawo geodezyjne i kartograficzne, gdzie rozpisane są szczegółowe zasady określania wysokości stawek i współczynników korygujących.
Po wybraniu odpowiedniego celu oraz formy przekazania materiałów, a także przeglądnięciu zakresu rzeczowego wniosku, Klient przechodzi do następnego kroku, naciskając przycisk „Dalej”.
W zakładce „Opcje wysyłki” , wyświetlają się odpowiednie formatki z polami do uzupełnienia danymi, niezbędnymi do przekazania zamówionych materiałów. Przykładowo, jeśli Klient wybrał przesyłkę na adres pocztowy, pokaże się w tej zakładce widget do wyboru adresu wysyłki. Domyślnie ustawiony jest adres, wpisany w formularzu podczas rejestracji nowego konta na Portalu.
Jeśli Użytkownik zdecyduje się, by wysłać materiały na inny adres, może go dodać klikając na symbol plusa przy napisie „Dodaj adres do wysyłki”. Następnie, uzupełnia wszytskie obowiązkowe pola i naciska „Zapisz”. Kolejno, wybiera nowododany adres z listy.
Po doprecyzowaniu wybranej formy wysyłki, Użytkownik ma także możliwość dodania dodatkowych informacji do składanego wniosku. Jeśli Klient zdecyduje się uzupełnic to pole, realizacja Wniosku nie będzie mogła zostać wykonana w sposób automatyczny, gdyż treść wpisywanego przez Klienta tekstu będzie musiała być zweryfikowana przez pracownika CODGiK. W Portalu pojawi się stosowne powiadomienie o tym fakcie.
Po wypełnieniu dodatkowych informacji, bądź pominieciu tego elementu, Użytkownik naciska „Dalej”. Zostanie wyświetlona ostatnia zakładka – Podsumowanie wniosku. Widoczne w niej są wszystkie istotne informacje o Wniosku. Wyświetlana kwota „Razem” stanowi opłatę, jaką będzie musiał wnieść Klient.
Po upewnieniu się, że dane do dokumentu obliczenia opłaty są zgodne z zamówieniem, Klient musi oznaczyć checkboxy, powterdzając, że akceptuje on regulamin Portalu oraz wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Następnie Klient naciska „Złóż zamówienie”. Zamówienie zostaje złożone.